Mity i fakty – zielona kawa a odchudzanie

Każda kobieta chciałaby cieszyć się zgrabną sylwetką. Niemniej jednak jak ktoś kiedyś powiedział „Bez pracy nie ma kołaczy” i także w tej sytuacji przysłowie to sprawdza się doskonale. Otóż jeśli uważasz, że bez odpowiedniej diety i ruchu będziesz tracić na wadze, to jesteś w grubym błędzie. Oczywiście możesz całymi dniami nic nie jeść lub jeść bardzo niewiele i rzeczywiście schudniesz, ale gwarantujemy, że bardzo szybko powrócisz do swojej starej wagi.

Przyjrzyjmy się natomiast suplementowi, jakim jest zielona kawa, bo wielu producentów zapewnia, że jej picie przyspiesza przemianę materii i pomaga chudnąć. Czy rzeczywiście?

Kofeina i kwas chlorogenowy

Zielona kawa składa się w głównej mierze z kofeiny i kwasu chlorogenowego, choć według niektórych naukowców znajduje się w niej aż ponad dwieście różnych substancji, które mniej lub bardziej wpływają na nasz organizm. Wracając jednak do jej głównych składników, równie dobrze możemy je także znaleźć w innych produktach. Na przykład kofeina to składnik zwykłej kawy, a także herbaty czy guarany. Kwas chlorogenowy znajdziecie natomiast choćby w brzoskwiniach czy suszonych śliwkach.

Wiele kontrowersji

Być może rzeczywiście zielona kawa odchudza, ale jak na razie nie jest to udowodnione naukowo. Badania, które zostały bowiem przeprowadzone nie są żadną gwarancją. Nic zatem dziwnego, że produkt ten w dalszym ciągu budzi wiele kontrowersji. Wydaje się zatem, że jeśli zamierzacie już sięgnąć po zieloną kawę, to nie oczekujcie od niej cudów, a sami się za siebie weźcie. Na pewno jej picie da efekty, jeśli poza tym postawicie na zdrową dietę i nieco aktywności fizycznej.

2 Comments

  1. Ja tam nie jestem do tej metody odchudzania przekonana, ale znam osoby, które rzeczywiście chudną przy jej regularnym spożywaniu.

  2. Być może tak, ale ja wolę postawić na zdrową dietę. Słyszałem, że nawet jeśli uda się zrzucić jakieś kilogramy to te szybko powracają.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*